kapadidentitet.blogg.se

Berättelsen om att leva med en bedragare som kapat min identitet.

7/10-13

Kategori: Allmänt

Jag är min familj evigt tacksam igenom hela den här historien. Mamma & Pappa tack för att ni hjälper mig ❤️ 

Just nu orkar jag inte hålla på med det här längre. Jag orkar inte ringa, bråka, berätta & förklara. Mamma har under dagen tagit över & försökt få någon på Telenor att prata med oss. Hon blev bortkopplad, runtkopplad & efter flera samtal kom hon till reklamationsavdelningen. Det jag ej köpt eller beställt kan jag reklamera det?

Nej.

Telenor hävdar bestämt att en avdelning som sysslar med bedrägeriärenden finns, men har aldrig lyckats koppla varken mig eller min mamma dit.

Jag har fått en handläggare hos polisen som heter Helena. Sånt får man reda på om man ringer & tjatar. Polisen hör inte av sig.

Hur som helst så försökte mamma få bli kopplad till rätt avdelning hos Telenor, några gånger under dagen. Sista försöket hamnade hon som sagt hos reklamationen. Min mamma, min arga mamma orkade inte hålla sina känslor innom sig längre, utan skällde helt sonika ut Telenor efter noter. Trots att hon var på fel avdelning. Hon skällde på Erik.

Hon bad honom anteckna vad hon sa, eftersom hon/vi aldrig får prata med "rätt avdelning" ändå. Erik på Telenor menade att reglerna säger att trors att ingen identifikation av något slag behövs för att ta ett abonemang hos dem, så behövs både namnteckning och kopia på id-kort för att bestrida ett.Mamma  frågade varför de varje gång de gått igenom vad för handlingar jag ska skicka till dem(två gånger) har utelämnat just den detaljen, att id-kopia behövs. Detta kunde Erik på reklamationsavdelningen inte ge ett svar på.

De kunde nu när mamma ringde och var arg tillslut bekräfta att alla de dokument som jag skickat till dem var på plats. Trots muntliga avtal om att Telenor själva skulle kontakta mig när de kommit in & skriftligt avtal om att jag skulle få en handläggare när dokumenten mottagits, kunde de ej bekräfta förens nu.

Telenor hade dessutom mage att be min mamma om ett ärendenummer, detta gjorde de också när journalisten från NA ringde dem. Något sådant har jag tyvärr ej fått & jag fick inget nu heller. Så de ber om ett, men ger mig inget.

Härligt.

Kommentarer

  • louisechf säger:

    Det är ju jävligt konstigt! Skönt att dina föräldrar ställer upp för dig Malin. <3

    2013-10-07 | 21:30:25
    Bloggadress: http://lchfklubben.se/louisechf
  • ola säger:

    fick det här från en insider på Telenor.

    "0455331000, ring 10-15, koppla till Fraud, kundtjänst bad er ringa"

    Svar: Fick vad??
    Mallan

    2013-10-08 | 10:25:50
  • Mallan säger:

    Kunde inte se numret först! Nu förstod jag.

    2013-10-08 | 17:21:27

Kommentera inlägget här: