kapadidentitet.blogg.se

Berättelsen om att leva med en bedragare som kapat min identitet.

Telenor

Kategori: Allmänt

I går fredag 4/10-13 blev jag äntligen kontaktad av Telenor. Det skickade ett brev från kundtjänst där det står att de inte handlägger mitt bedrägeriärende om jag inte skickar en kopia på mitt leg till dem. 


Enligt Telenors egna instruktioner har jag redan skickat: kopia på polisanmälan, ett skriftligt brev, min underskrift & datum, tillsammans med faktura. Allt detta tillsammans låg i ett kuvert med rätt adress(som jag fått över telefon av Telenors kundtjänst) På framsidan av kuvertet stod min egen avsändaradress. Det var kuvert nummer ett, Telenor förnekar att de mottagit detta. Nästan tre veckor senare skickade jag ovanstående dokument återigen enligt Telenors instruktioner om vilka dokument de behöver. Denna gång var det en kopia av fakturan (originalet hade jag redan skickat till Telenor). Allt detta i ett kuvert med min avsändaradress på ena sida & porto & den adress Telenor angett på andra. Telenor lovar att höra av sig under Onsdagen(det är vid detta tillfälle mån), de lovar också att skicka en kopia på det avtal som tagits i mitt namn.

Under måndagens eftermiddag kommer ett mail från Telenor: De kan inte skicka en kopia på avtalet, eftersom inget avtal finns.


De meddelar också i mailet ovan att de inte kommer ringa mig, som de sagt över telefon. I stället kommer jag få ett kontaktnummer till en person hos dem när posten kommit med mina handlingar. Inte ett ord om att även en kopia på mitt id-kort behövs.

Undet Onsdagen finns en artikel i Nerikes Allehandla om mig, på Torsdagen får Telenor uttala sig i tidningen. De påstår att abonemanget är stoppat & att en bedrägerispärr lagts på det. Ingen hör av sig till mig.

För andra gången i rad "kommer inte posten" med mitt brev med personliga handlingar & värdehandlingar till Telenor. Telenor kan ej bekräfta att de mottagit någonting från mig.

Under fredagen dyker brevet från inläggets början upp.

Telenor vägrar att handlägga mitt ärende. 

Ingen förändring, hela artikeln i Nerikes Allehanda, den utlämnande texten, den här bloggen, den GIGANTISKA bilden i tidningen. Allt till ingen nytta. Polisen gör ingenting, Telenor gör igenting.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: