kapadidentitet.blogg.se

Berättelsen om att leva med en bedragare som kapat min identitet.

Första inlägget

Kategori: Allmänt

Klockan är 05.29 på en söndag och jag har varit vaken sedan 4-tiden. Kan inte sova efter ännu ett bakslag. Bestämde mig för att inte öppna någon post som kommit hem till pappa(dit jag flyttat min post) förens lördag. Lördag: Surprise surprise...nya lån tagna i mitt namn, fortfarande ingen hjälp från Telenor med att stoppa abonemanget "någon"(bedragaren) tagit i mitt namn/personummer.
 
Polisen vill först inte ens ta emot nya anmälningar. De vill att jag först tar reda på exakt vad som beställts i mitt namn och när, det räcker inte med att jag fått nya kreditupplysningar för saker jag ej beställt. De vill ha datum & tid för när lånen är tagna i mitt namn. 
 
De nya lånen är tagna i mitt namn med hjälp av ett telefonabonemang hos Telenor som bedragaren tagit i mitt namn, hos cast2you & mobillån. 
 
Jag 28 år gammal, två år från att fylla trettio, får be mina föräldrar om hjälp. Mamma ringer polisen & är arg, bara för att de nu ska ta emot en ny anmälan om fyra nya brott. 
 
Känner mig hjälplös & har börjat spärrat mitt personnummer. Detta kan man inte bara göra hos ett företag eller hos polisen. Jag måste vända mig till alla kreditlåningsföretag som bedragaren har/kan tänkas vända sig till & spärra mitt personnummer. Silly me trodde att jag kunde vända mig till ett ställe & sätta en spärr på mitt personnummer, så att ingen kunde använda det. Men nej.
 
Vet inte vart jag ska hitta tiden till att kontakta alla företag som bedragaren sökt lån hos i mitt namn den senaste veckan. Fyra företag, som bara kan nås på vardagar mellan 8-16-tiden. Telefonköer, en lång historia att dra på varje ställe & sedan fortsätta med att ringa upp alla tänkbara kreditlåningsföretag jag kan komma på. Känns som ett evighetsarbete, men det finns ingen annan utväg. Mitt personummer måste stoppas. 
 
Telenor är ett ämne för ett eget inlägg, men de har ialf lovat att ringa mig på måndag.
 
Trött på stressen, trött på allt arbete som krävs för detta. Jag vill bara gå tillbaka till att ha normala problem igen. 
 
/Kapad identitet, jag vet!
 
 

Kommentarer

  • louisechf säger:

    Det är så himla sjukt. Säg till om det finns något jag kan göra för att hjälpa dig! Vem är den här personen???

    2013-09-29 | 15:39:13

Kommentera inlägget här: