kapadidentitet.blogg.se

Berättelsen om att leva med en bedragare som kapat min identitet.

30/9-13

Kategori: Allmänt

Har suttit i telefon sedan 8.00 i morse. Telenor tog en timme, resten har rullat på. Ett företag där bedragaren sökt lån i mitt namn meddelade att om polisen bara var villig att höra av sig, så kunde de lämna alla möjliga uppgifter om bedragaren. De frågade mig tom. Om jag visste själv vem det var? Jag svarade så klart nej, men kan inte sluta fundera på om jag borde det???

Telenor hävdar fortfarande att de aldrig hört från mig tidigare, jag måste skicka polisanmälan igen+brev+namnunderskrift.

På konsumentverket skrattade de när jag ringde & sa bara att brott det ska polisen göra något åt! 

Begärde ut kopia på avtalet om abonnemang som bedragaren tagit hos Telenor. Det gick bra att göra svarade de. Men senare fick jag mail om att inget avtal finns, eftersom abonnemanget beställts på nätet.

Tror att jag lyckats spärra mitt personnummer helt. Men kan själv inte teckna nytt elavtal nu tex. Är totalt slut.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: