kapadidentitet.blogg.se

Berättelsen om att leva med en bedragare som kapat min identitet.

Del 2. Polisanmälan no.1

Kategori: Allmänt

Del 2.
Jag gjorde en polisanmälan om bedrägeri & polisen tipsade mig om att bestrida fakturan från Telenor. Efter några dagar kom en kopia på min anmälan hem i posten & jag ringde Telenor för att fråga vart jag skulle skicka anmälan.  De påstod då att de bara behövde diarienumret på polisanmälan. Hade jag fått veta detta på en gång hade jag kunnat ge dem det över telefon för flera dagar sedan sa jag. Då berättade de att jag också var tvungen att skriva ett brev där jag förklarade vad jag ville tillsammans med min namnteckning & diarienummer. Jag skickade i ett kuvert: Ett brev där jag förklarade situationen & att abonnemanget inte är mitt, jag bad dem hjälpa mig & höra av sig till mig när de mottagit mitt brev. Jag skickade också med fakturan med beloppet överstruket & skrev att jag bestred den. Min namnteckning var med, information om abonnemanget & en kopia på polisanmälan, för säkerhets skull. Jag tog kopior på allt & skrev även detta i brevet till Telenor. Sedan väntade två veckor utan svar från Telenor & Polisen la ner min anmälan i brist på spår några dagar efter att den gjorts.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: