kapadidentitet.blogg.se

Berättelsen om att leva med en bedragare som kapat min identitet.

9/10-13

Kategori: Allmänt

I går kväll kom beskedet som fick mig att tänka: Ska jag äntligen kunna bli mig själv igen? Glada spralliga mallan? Orosfria malin?

Telenor hade under dagen sökt mig flera gånger. Jag lägger numera undan mobilen under dagarna. Jag orkar inte få dåliga besked från mamma & pappa, som kommit i posten under dagen. Jag ber dem höra av sig så fort viktig post som rör detta kommer, men får gärna nyheterna när jag går hem från jobbet & hämtar mobilen i mitt skåp.

G. Kraft från Telenor hade till och med gjort sig besväret att lämna ett röstmeddelande. Han sa att allt bedragaren gjort hos Telenor i mitt namn skulle strykas. När han ringde mig igen på kvällen frakom också vilken avdelning han jobbar på(inte den för bedrägeri) & att han kunde skicka skriftligt att abonemang & fakturor skulle strykas och plockad bort. Håll i minnet att Telenor i Nerikes Allehanda 3/10-13 lovade att abonemanget var stoppat.

Efter vårt samtal som var jätte bra, Kraft var trevlig & medgav tom. att begärandet av kopia på mitt id-kort var felaktig, eftersom de inte hade något att jämföra den mot(bedragaren behövde ju aldrig legitimera sig). Sa jag till min mamma att jag inte ville skriva om detta förens jag hade svart på vitt, på papper i min hand att detta var sant. Telenor har ju lovat saker förut.

I dag bekräftade Kraft på Telenor, via epost:

I dag 9/10-13 när jag slutade jobbet hade jag X antal missade telefonsamtal från min far & flera upprörda sms om att jag skulle ringa honom fort.

Anledning: En faktura på mitt abonemang hos telenor, på 4004:-

Inte ett ord från Kraft i går om att en faktura kunde vara på väg. Bara lögner från Telenors sida om ett abonemang som uppenbarligen aldrig stoppats/stängts av.

Så nu känner jag mig som den nya trötta, oroliga Malin, som inte vågar vara glad på riktig eller orosfri. I morgon måste jag kontakta Telenor igen & sedan bestrida ännu en faktura från dem?



Kommentarer


Kommentera inlägget här: